First impression - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu First impression - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

First impression

Door: Philial

Blijf op de hoogte en volg Philia

05 Januari 2016 | Maleisië, Tanah Rata

Na een turbulente vlucht en luchtzakkerige daling zijn we veilig geland in Kuala Lumpur. Na n flinke luchtzak heb ik 1 oor die t luchtdrukverschil niet op kon vangen en dus is t handig om via mn rechteroor tegen me te praten of via mn linkeroor geen antwoord te krijgen
Bij een taxi-kiosk regelen we vervoer om naar t hostel te gaan. Nog geen idee van prijzen vinden we dit voor NL-begrippen een redelijk bedrag. Eenmaal in de taxi blijkt dat het niet n ritje is maar 'n rit van ca 'n uur!!
Het hostel ziet er goed uit, schoon, fris, handig ingedeeld en praktisch. We hebben een kamer met airco op de begane grond en n gemeenschappelijke douche annex toilet. Dat wordt hier in 1 onafgescheiden ruimte gedaan. Ca 20 cm van de pot hangt op hoogte de stortdouche (ja ook nog van 'n niet geringe watercapaciteit).
We denken op loopafstand de Petronas Twin Towers te zien en dus gaan we er te voet op af. Na zeker n uur lopen hebben we de voet van de Towers bereikt en idd.....dit is n indrukwekkend gezicht!!! Wat n hoogte!!! Aan de voorzijde ligt n prachtige tuin met veel waterpartijen en fonteinen waar ook wij druk in de weer zijn met onze selfiestick....
Na het nemen van n snackie slaat de vermoeidheid en slaap toe...niet te voet terug dit x maar met n taxi, wat je hier overigens even moet leren hoe dat werkt. Op de meter wil niemand ons meenemen....maar wel als we n jongeman eerst RM2 betalen...(€.0,40).
Aangekomen in t hostel rusten we wat en doen n klein dutje van n half uur. Daarna krijgen we eten in t hostel (incl) en gaan we 's avonds nog even uitzoeken hoe we morgen met de bus richting Cameron Highlands kunnen gaan. Iedereen heeft n (ander) antwoord en aan t einde van n gesprek komt de zin 'ik weet het eigenlijk niet' steeds terug...we denken dat t morgenochtend moet lukken alleen de tijden zijn nog dubieus....
Nog even lezen in bed en 10 uur gaat t lampje uit echt

• 05 Januari 2016 - 14:24

Ma:

Hallo dames,

Zijn jullie al in de Camarons aangekomen. Het is daar geweldig mooi en fris groen.
    Doet een beetje Engels aan, he. Veel hotels in Engelse stijl. Zijn jullie nog op de Petronas geweest . Wij moesten in een ellenlange rij staan en zijn toen op de tv toren geweest. Die is ong. 250 mtr. Hoog.
    Hoor wel weer verder van jullie reis en ben heel benieuwd waar je nu naar toe gaat.
    Hartelijke groeten, ook van Rein.

• 05 Januari 2016 - 16:13

Madelon:

Goed bezig vrouwkes! Veel plezier samen. Xxxxxx

• 05 Januari 2016 - 20:23

Chelo:

Hey wat gaaf Philia om je zo te volgen, heel veel plezier :) groet Chelo

• 06 Januari 2016 - 21:46

Sjoske:

He Meiden, Heerlijk om te lezen!!!