Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Philia

Blijf op de hoogte en volg Philia

08 Januari 2016 | Maleisië, Tanah Rata

6 jan 16
Slecht geslapen vannacht,  ik heb van 12 tot ca 4.30 wakker gelegen. Even geappt met NL (Fijn! Thnx! Kus!!)
Het is 'fris' vanmorgen, 19 graden en we vinden t al fris....het is wel heel fijn om niet zwetend de nacht door te brengen!
Voor vandaag staat er n excursie door de Cameron Highlands op t program. We bezoeken een vlinder en insecten-farm,  een bijenfarm, de BOH theeplantage, een rozentuin, een aardbeienfarm, een groente en fruitmarkt en een Boeddhistische tempel.

In de tempel wordt van ons verwacht dat we onze schoenen uittrekken, wat we braaf doen. Het eerste gedeelte van de tempel bestaat uit n reusachtig grote gouden boeddah met aan weerszijde leeuwen. Door een tussenruimte kunnen we bij een tweede gedeelte lopen. Er zit n monnik te lezen vanaf z'n E-reader...Ook hij is met de tijd meegegaan. Het tweede gedeelte is een gebedsruimte met een prachtig plafond. De muren zijn voorzien van gekleurde tegels met iconen erop. Keurig horizontaal op rij in één kleur geplaatst.

In de aardbeienfarm mogen we zelf aardbeien plukken. Ze zijn verrukkelijk!! De aardbeienmilkshake is ook van het fruitig soort: weinig milk veel aardbeien! Mmmm....

0m bij de theeplantage te komen gaan we over n smal weggetje en moeten we over n nog smaller bruggetje....we hellen wat over naar rechts.....En laat dat nu net de kant zijn waar je naar beneden kijkt en niet omhoog....bbrrrrr stressy stomage!!!

s Avonds bij t eten kwam er n vrouw aan tafel zitten die ons wat heeft verteld over de omgeving. En ook dat de sfeer hier zo fijn is en de mensen zo relaxt en vriendelijk. Ik kan t alleen  maar beamen!! T voelt echt heel fijn om hier te zijn!!!