Kuala Lumpur - Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur - Medan

Door: Philia

Blijf op de hoogte en volg Philia

12 Januari 2016 | Indonesië, Medan

Vroeg op. We nemen de trein van 6:20 uur. De vlucht staat gepland om 8:30. Bij de gate ontmoeten we n Indonesische jongen die geinteresseerd is in waar we vandaan komen en wat ons plan op Sumatra is. Hij woont vlakbij het Toba Meer en is blij te horen dat wij daar ook willen komen. Volgens hem verdient het Toba Meer meer aandacht van de toerist. Als een andere Indonesiër hoort dat we uit NL komen begint hij gelijk in t Nederlands tegen ons te parten. Hij woont in Arnhem en gaat voor een tijdje terug naar zijn familie.
Goodbye Kuala Lumpur en Maleisië!! We hebben een hele fijne tijd hier doorgebracht!!

Om 8 :30 komen we aan in Medan (een uur vliegen en een uur tijdverschil). Eerst maar ns geld pinnen hier....1.250.000,00 roepia is het maximale wat gepind mag worden. Dan heb ik het over nog geen €. 85,00!! Op t vliegveld worden we al lastig gevallen door (opdringerige) taxichauffeurs. We hebben ons laten vertellen dat we dat moeten negeren en ons eigen plan moeten trekken. En dus gaan we op zoek naar n lokale bus naar Medan City.

Als Google Maps aangeeft dat we er bijna zijn,  stappen we uit. We houden n becak (soort riksja,  brommer met zijspan) aan en hij belooft ons te brengen naar de straat die wij aangeven. Wat n ervaring door zo'n drukke stad!! Hij propt zich overal tussen en rijdt van links naar rechts! Over oneffenheden in de weg kan ie niet hard anders vliegen we door de lucht!! Z'n brommertje heeft t zwaar met twee Europese dames mét backpack's. ....

Als we n kamer hebben geaccepteerd waarin alles werkt, gaan we even de straat op. Dat het hier anders is als in Maleisië hebben we snel door. We zijn hier n attractie met onze huidskleur en Sandra met haar blonde haren....tis voelt niet fijn om niet ongestoord rond te kunnen lopen en dus besluiten we n plek op te zoeken waar we in alle rust door kunnen brengen: n beautysalon!!
We zoeken de dichtstbijzijnde en gaan er lopend heen. De eigenaar ontvangt ons heel hartelijk!! We kiezen een uitgebreide massage en scrub behandeling. In de tijd die we wachten verteld de eigenaar ons veel over zowel Sumatra en Bali en stippel met ons wat to do's uit.
Hij is er niet zo zeker van dat we op Sumatra ongestoord en veilig kunnen reizen en hij geeft ook plaatsen aan waarbij Moslims nog erg fanatiek zijn en het dus voor Europese vrouwen niet zo prettig vertoeven is....altijd handig dit soort info!!
Herboren stappen we de salon weer uit!!! Heerlijk!!!

's Avonds proberen we te ontdekken hoe we richting Berastagi kunnen komen. Welke bus en welk busstation. Op de één of andere manier komen we er niet uit om bij de juiste bus-terminal te komen. Morgen maar eens navragen voor we vertrekken.

• 12 Januari 2016 - 17:14

Madelon:

Wat een ontzettend leuk avontuur tot nu toe! En je beschrijft t zo goed dat ik t bijna kan ruiken ;-) veeeeeeel plezierrrrrrr nog lieverdTs xxxxxx

• 12 Januari 2016 - 18:07

Lia:

Inderdaad, ik sluit me aan bij de vorige schrijfster! Het voelt of ik er zelf ook bij ben. Prachtig verhaal! Geniet en zorg goed voor jullie zelf! xxx

• 12 Januari 2016 - 18:28

Jane:

Zeker leuk, en machtig om te lezen.. ik heb een rijke fantasie, dus beleef het ( een beetje) met jullie mee..
    en meiden, wel uitkijken met die enge mannetjes daar...hahaha
    groetjes weer en genietze xx

• 12 Januari 2016 - 18:49

Greetje:

Spannende vacantie beleven jullie,leuk om dat allemaal te lezen.
    Geniet er van en pas goed op elkaar hoor!
    Lieve groetjes,

pas goed op elkaar
    en veel plezier meiden

• 13 Januari 2016 - 13:23

Ma:

Lieve meiden, nog even een berichtje van (o)ma.
    Las net in de krant een telefoonnummer dat jullie in geval van nood of kwijtraken van pas o.i.d. Dag en nacht kunnen bellen. Is pas nieuw, dus misschien wel iets om te onthouden . Het is van het ministerie van buitenlandse zaken in den Haag : +31-247247247.
    Hoop natuurlijk niet dat het nodig is. Verder nog heel veel plezier op jullie trip. Heel fijn om jullie zo te volgen.
    Groet Rein en Ma.

• 14 Januari 2016 - 10:37

Joske:

Maar twee uur verschil en een totaal andere sfeer....
    Wat een hoop indrukken!!!! Liefs

• 14 Januari 2016 - 16:57

@ie:

He dames, gaaf om allemaal te lezen, wat ik begrijp uit jullie verhalen/reizen is het een prachtig land met een schitterende natuur. Ik zie San al rennen van boomtop naar boomtop, valt mee dat ze niet met een liaan over steekt☺ En mooi je hoogtevrees overwonnen, waar je een mooi uitzicht voor terug heb gekregen. Geniet er van en we lezen met plezier jullie verslagen.