Bukit Lawang Batcaves - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Bukit Lawang Batcaves - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Bukit Lawang Batcaves

Door: Philia

Blijf op de hoogte en volg Philia

19 Januari 2016 | Indonesië, Samosir

We gaan vandaag de bat caves bezoeken. We lopen langs de rivier naar de hangbrug. Vlak voor de brug zit n man balletje balletje te spelen. We blijven even staan.... Als we t balletje gefocust volgen hebben we t elke x goed....zullen we???? Oké 1x dan....zo werkt t alleen niet met gokken..... we spelen n paar x mee maar hoe die man t doet weten we niet , hij is echt goed om ons op t verkeerde been te zetten als we inzetten!!

Over de hangbrug gaan we de andere kant op dan waar we gisteren heen gingen. Tis n mooie wandeling, langs huizen en prachtig aangelegde guesthouses. We naderen n met vlaggetjes afgezet terrein en ik vraag me af waar dat van is.....Als we op t terrein lopen zien we bij de entree n informatie bord staan met daarop Nederlandse tekst: dit is n weeshuis welke in 2003 is opgericht naar aanleiding van een grote verwoestende overstroming van de rivier. Deze heeft aan vele mensen het leven gekost en veel kinderen zijn zonder ouders achter gebleven. Een vrouw uit Alkmaar heeft zich ingezet om hier te realiseren wat wij nu zien!! Het is jammer dat er niemand is....ik had er graag even in gekeken en n praatje gemaakt!

Over n rubberplantage komen we bij de grotten. Daar staat iemand ons op te wachten want 'we hebben een gids nodig'... dat zijn we nu net n beetje zat en willen graag zelf wat ontdekken. Zo moeilijk kan het toch niet zijn in n vleermuis grot??
En dus weigeren we de gids en gaan we samen op pad. Nog vóór we daadwerkelijke grot hebben bereikt hebben we al flinke capriolen uit moeten halen.... over spleten en flinke stukken rots.... Maar na het klimmen van gisteren voelen we ons al aardig ervaren. Aangekomen in de grot komt er n groep de grot uit en dankbaar maken we gebruik van de route die zij volgen. Ze willen in de grot met ons op de foto (kennelijk is blond goed te zien in t donker

• 19 Januari 2016 - 12:45

Madelon:

Go diego uhm philia go! En toen en toen en toen???? Wat een avonturen beleven jullie! Echt prachtig. Zo mooi beschreven. Doe de oerang oetan de groetjes van mijn apen hier. Dikke knuffels. Xxxxxx

• 19 Januari 2016 - 19:19

Jane:

mooi hoor, super om te lezen....wou haast dat ik er bij kon zijn..
    zeker met de apen en de baby's....
    maar ja, de gekko's en de harige spinnen zijn er natuurlijk ook...brr...hahaha..
    nee hoor..echt! genietze xx

• 20 Januari 2016 - 14:25

Marja Van Arkel:

Prachtige verhalen Philia. De apen, rivier, de belevenissen in het oerwoud roepen mooie herinneringen bij mij op van de wildernis in Suriname.
    Nog heel veel genieten meissie. Liefs