Tangkahan deel 3 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Tangkahan deel 3 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Tangkahan deel 3

Door: Philia

Blijf op de hoogte en volg Philia

22 Januari 2016 | Indonesië, Kuta

haar!!! Van top tot teen zijn we nat en ze gaat nog even door met 'douchen'!!
We bedanken haar met bananen en stukjes bamboe en nemen afscheid van alle olifanten met n fotosessie en wachten op guide Hendra voor onze volgende belevenis.

We krijgen elk een binnenband, niet aan elkaar gebonden maar dit x gaan we zelf tubben op de rivier!! De spullen worden waterdicht verpakt en we laten ons in de autoband glijden en mee stromen op het ritme van het water.....heerlijk is het weer!! En wat is het op een heel andere manier genieten vanaf het water!!!

We dobberen door stroomversnellingen, langs boomstronken die op stenen zijn blijven hangen, onder overhangende takken en lyanen in een tempo waarop ik de omgeving goed in me op kan nemen. Wat voel ik me n rijk mens dat ik hier nu ben....!!!
We maken een korte stop om onze lunch op te halen en de volgende stop is bij n inham die we in lopen naar..... n verkoelende, mooie, brede en hoge waterval!!!
Hendra verzorgd onze lunch en hij verrast ons door het romantisch aan te kleden met palmbladeren. Het smaakt ook weer fantastisch. Pittige kip, gekookte cassave in kerriesaus, tofu met boontjes,  noodles en rijst.

Na de lunch steken we de rivier over en wandelen terug naar de lodges. En daar wacht Adik om met San naar n ATM te rijden. Er is geen 2e motor dus ik hoef niet mee en ik laat me gewillig in de hangmat op ons balkon zakken...
Na ruim n uur krijg ik n app dat t pinnen niet lukt....niet met bankpas en niet met creditcard...Bij n bank wil een mevrouw wel helpen maar ze heeft toestemming nodig van haar supervisor en hij verteld dat een Nederlandse pas niet is gegarandeerd (???!). Wat moet ik nu doen?
Ik adviseer terug te komen, dan moet er maar iemand mee naar Medan, lossen we t zo wel op. Na n half uur en twee ATM's later krijg ik n foto geappt van n boze,  chagrijnige San.... Met de tekst: 'ik ben er klaar mee, dat scooter ding zit niet lekker. Moeten dat hele eind nog terug. Heb pijn aan m'n kont'.
Drie kwartier later: 'Heb geld!!!'
Ze heeft t maar weer mooi geflikt!!!

  • 22 Januari 2016 - 18:10

    Madelon:

    Mooi avontuur weer! Geweldig dat alles zo soepel verloopt en naadloos in elkaar valt echt goeie flow :-) Heerlijk om zoveel te kunnen lezen erover. En altijd fijn die doorzetters zoals San. Veel plezier nog! Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Philia

Nog thuis.... in de voorbereiding!

Actief sinds 18 Jan. 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 21463

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 09 Februari 2016

The trip of flow

06 Februari 2012 - 29 Februari 2012

Mijn eerste verre reis alleen!!

Landen bezocht: