Kuta Beach - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Kuta Beach - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Kuta Beach

Door: Philia

Blijf op de hoogte en volg Philia

24 Januari 2016 | Indonesië, Kuta

Relax-dag vandaag! Eerst vragen waar we kunnen wassen,  dat is hard nodig!! De man van het guesthouse zegt dat we t bij hem af kunnen leveren dan zorgt hij er voor dat we t schoon en droog terug krijgen. Dat is nog ns fijn!!

Ontbijten doen we op n terras in de zon,  tis hier al flink warm! Om bij de zee te komen wandelen we over markten en door drukke winkelstraten. De winkels zien er soms erg luxe uit,  op de markt is t eenvoudiger. Dit is wel n omschakeling!! Vanuit een gemoedelijk en rustige omgeving naar de drukte van n toeristische stad.... En dat gaat in dit geval ook gepaard met een andere mentaliteit van de bevolking.... Bij elke winkel worden we aangesproken om ons binnen te lokken en te verleiden tot een impulsaankoop....Het zakelijk instinct wordt ook geprikkeld, de prijs die in eerste instantie wordt gevraagd is n flinke Europese prijs.

Aan het einde van de straat ligt de zee!! Een paar uurtjes in de schaduw en n licht briesje is hier wel even lekker!! Het water biedt weinig afkoeling, het voelt gewoon warm aan!! En ook hier is er van rustig liggen geen sprake: massage, armbandjes, tattoo's, sarongs, manicure, coconut, ijs en diverse soorten eten worden minstens elke 5 minuten aangeboden....

Wat n omschakeling met gisteren!! Om dan nog maar te zwijgen van de impulsen die m'n oren binnen komen....ik heb twee oren maar hoor van 6 kanten verschillende muziek, geen jungle geluiden, geen rustige groene omgeving....
In de middag is er weer wat afkoeling door een heerlijke flinke bui!! Heerlijk om me er door nat te laten regenen!! Daarna voelt de temperatuur veel aangenamer aan!!

Gisteren hebben we n heerlijke westerse vleesmaaltijd op!! Dat was wel even lekker, vandaag gaan we voor een lichtere hap. 's Avonds lopen we te slenteren door de winkelstraatjes....ik voel me nog niet helemaal happy hier.
Er loopt n blinde man met stok op de stoep die we voorbij laten gaan. Als n auto uit n uitrit de straat op wilt, komt er n 'beveiliger' met fluitje en lichtgevende staaf in z'n hand het verkeer dirigeren om de auto gelegenheid te geven er tussen te komen. Zo ook nu.....Hij staat op straat en geeft de auto het sein 'veilig', de blinde man loopt echter door.... We zien al aankomen dat dit niet goed af gaat lopen als we niet ingrijpen en dus zijn we net wel, net niet op tijd om hem te stoppen. De auto reed zachtjes en heeft 'm net geraakt. De man laten we n paar stappen naar achteren doen anders zou hij door de draai van de auto met de motorkap nóg n x worden aangereden!!! Hij bedankt ons als we 'm zeggen dat hij weer verder kan lopen.
Tot onze verbazing krijg ie daarna n reprimande van de beveiliger!!!

En al die mensen die ons naar binnen proberen te lokken?? Ik word er baldadig en agressief van..... ben t zat..... Vandaag even niet meer in m'n space komen!!!!

Aangekomen bij het guesthouse is onze was klaar!! Wat worden we hier weer verwend!! Alles is gewassen, gedroogd en zelfs gestreken!!!! Alles,  maar dan ook écht álles!!!