Ubud - Candi Dasa - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Ubud - Candi Dasa - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Ubud - Candi Dasa

Door: Philia

Blijf op de hoogte en volg Philia

28 Januari 2016 | Indonesië, Ubud

Omelet met tomaat en kaas en natuurlijk onze dagelijkse hoeveelheid fruit!!!
Het is ons laatste ontbijt hier, we gaan de oostelijke kant van Bali verkennen. Ook hier was t een heel fijne plek om te verblijven....Bij een gastvrije familie die haar gasten de gasten laten, open zijn bij vragen en verder goed weten wat hun eigen privacy is en dat van de gasten.

De taxi die we besteld hadden komt pas anderhalf uur later, vermeld één van de twee broers ons. Er moet iets gerepareerd worden. Jammer, niets aan te doen. In de ochtendzon vermaak ik me wel!! Rond half elf komt de andere broer, als we weg willen kan dat. Hij gaat ons zelf brengen. Kunnen we toch nog op tijd weg. En dus rekenen we alles af en gaan we met m mee. Ik vermoed dat hij n auto heeft gehuurd. Als hij er dan nog steeds wat aan over houdt, heeft ie t slim opgelost!!! En wij zijn over anderhalf uur in Candi Dasa.

Het is n mooie diverse rit. Eerst door dorpjes en 'ineens' stoppen de huisjes en gaan we door rijstvelden verder. Afgewisseld door jungle-achtige gebieden. Het laatste stukje gaat langs de kust. Candi Dasa is eigenlijk maar één weg en is ook aan het water gelegen.
Het straatbeeld van Bali is typisch Aziatisch: alles kan hier en alles gebeurd hier. Zowel links als rechts verkeer....scooters die zijn uitgebouwd tot 'verkoopkraampje'....scooters met palmbladeren van wel anderhalve meter breed en n meter doorsnee....man, vrouw en 3 kinderen op één scooter....man met hond op schoot op scooter..... backpack los liggend op tank van motor....bamboe van wel 6 mtr lengte vervoeren....

Iedereen op Bali heeft n scooter. Het is n onmisbaar vervoermiddel hier. Doordat het openbaar vervoer op Bali niet goed georganiseerd is, is men afhankelijk van eigen vervoer. Als je werk hebt, moet je n scooter hebben. Als je geen werk hebt en geen scooter, is de kans op n baan heel klein!! Toch kost n beetje tweedehands scooter hier al snel €.1500 dat is veel geld voor de locals!!! Velen hebben dus geld geleend om de scooter aan te schaffen en betalen daar 3 tot 5 jaar rente en aflossingen voor!!

Aangekomen in het paradijselijke plekje aan zee ruik ik van afstand het zout en zeewier!! Een zwembad is er ook bij. Het is rustig in Candi Dasa. Low season. Vanuit de zonnebedden aan het water is de ondergaande zon goed zichtbaar. En 's avonds staan heel veel sterren aan de hemel!!

's Avonds krijgen we bezoek van n mega grote slak, met huis op z'n rug, op ons terras....En als de gordijnen dichtgaan hoor ik er iets achter....even voorzichtig kijken dan maar....ik zie alleen gaas waarachter n rooster zit....En ineens geeft n kat n grote 'miauwwww'.... even schrikken van zo'n onverwachtse begroeting.....