Tanah Lot - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Tanah Lot - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Tanah Lot

Door: Philia

Blijf op de hoogte en volg Philia

08 Februari 2016 | Indonesië, Kuta

Na 100 mtr op de scooter gereden te hebben,  stopt ie er mee.....benzine op!! San gooit de charmes in de strijd en iemand wil wel n liter voor ons halen....voor n bezorgprijsje... Kunnen wij weer verder naar Tanah Lot.

Tanah Lot is n tempelcomplex gebouwd op kliffen en in zee. Één tempel ligt ca 20 mtr in zee op n rots. Hierin is n holy spring waaruit zoet water komt!! Heel apart, zoet water in n zoute zee....
Bij laag water kun je de tempel door het water bereiken, bij hoog water is het gesloten. Bij de holy spring wordt een ritueel uitgevoerd. Uit de holy spring mogen we drinken of ons gezicht wassen, daarna krijgen we rijst op ons voorhoofd geplakt, worden we besprenkeld met water en krijgen we n bloem achter ons rechter oor gestoken.
De andere tempels staan hooggelegen op de kliffen wat mooie uitzichten oplevert!! Het is een groot en mooi complex en verschrikkelijk druk! Het zal deels ook wel met de lage waterstand te maken hebben.

Precies op tijd terug om de scooter in te leveren! En 's middags relaxen aan t zwembad. Wienerschnitzel eten in n Duits Indonesisch tentje en 's avonds nog wat struinen langs de winkeltjes voor kleding en souvenirs die we vanwege ruimtegebrek weinig hebben gekocht.

San belandt in n tattoo shop en als ik ben uitgeshopt zitten we nog even te chillen op de 'stoep' van de tattoo shop. Ineens n doffe dreun, gerem, getoeter en gelijktijdig zie ik in m'n rechteroog hoek een scooter achterop n auto botsen....De scooter valt en t meisje valt over t stuur op de grond.....
Binnen n seconde staat t verkeer stil en staan er wel 10 mensen om haar heen.... Lichamelijk is ze wonder boven wonder niet gewond geraakt.....De kleding die hier op n scooter wordt gedragen is alles behalve beschermend.....