Padang Padang Beach - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Padang Padang Beach - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Padang Padang Beach

Door: Philia

Blijf op de hoogte en volg Philia

08 Februari 2016 | Indonesië, Kuta

Na t ontbijt komt Made, de manager, bij ons aan tafel zitten en we kletsen over cultuurverschillen van Indonesië en Nederland. Over trouwen, n gezin stichten, ceremoniën rondom een huwelijk en scheiding, de ceremonie die hier as woensdag is waar iedereen al druk voor aan het voorbereiden is.... Het is n interessant gesprek om een beter beeld te kunnen vormen van het leven hier.

Op de scooter naar het schiereiland in t zuiden.
Net op de snelweg bij Kuta staat een politiefuik....veel auto's en volgens mij alle scooters moeten aan de kant....ik zie t net op tijd en schuif 2 banen op naar de rechter baan....op hoop van zegen.....ik heb nu zelfs niet eens n huurcontract....Door het langzaam rijdende verkeer komt n agent 50 mtr voor me de rechter baan op lopen, ik zie m twijfelen....Hij gebaart....wat wordt het: stoppen of doorrijden?? Ik minder geen vaart... kijk even vriendelijk naar m en z'n hand gebaart door te rijden.....pffff wat hebben we toch geluk!!!

Padang Padang Beach is het doel. Een klein strand wat tussen de kliffen ligt en ook dóór n klif bereikbaar is!!! Door een spleet in n klif is n trap gemaakt waar je door naar het strand kan afdalen. Het is smal....En eigenlijk niet geschikt voor zowel opgaande als afdalende strand gasten....omdat het de enige manier is om vanaf land dit strand te bereiken is het dus soms even wachten....

Het strand is mooi en gelukkig schijnt de zon niet volop. Er is hier namelijk weinig schaduw te vinden. Als na n tijdje toch de zon aan n strakblauwe lucht staat, ga ik maar lekker aan de vloedlijn in t water liggen. In het water ligt veel zeewier wat door de golfslag steeds meer richting t strand komt.... Als ik na n tijdje het water uit ga zit zowel t zand als t zeewier overal....

Heerlijk gegeten op t strand en daarna moe van het zonnen en niks doen terug naar Kuta. Het is druk onderweg, kennelijk trekken de locals er op zondag ook op uit. Op n tweebaansweg met tegenliggers verkeer wordt door scooters zowel links als rechts ingehaald. Dat betekend dat op de middenstreep van de weg scooters van twee kanten komen....
Met minder verkeer vind ik dat ook de fijnste plek om in te halen. Aan de linkerkant van de weg liggen vaak diepe kuilen, afgebrokkeld asfalt of keien....
Door de drukte beweeg ik me liever tussen de auto's en inhalen doe ik alleen als de auto's stilstaan. Op n stuk waar flink doorgereden wordt zien we ca 150 mtr voor ons meerdere scooters die rechts van de auto's inhalen.....En ineens komt er vanuit tegengestelde richting een scooter achter n auto vandaan.....ze raken elkaar....De tegemoetkomende scooter kan zijn manoeuvre net op tijd herstellen, de andere niet....z'n scooter valt en hij valt eroverheen via z'n elleboog op z'n rug.....
Er wordt geremd....De man die gevallen is staat in no time naast z'n scooter, pakt m op en gaat naar de kant.... er is verder niemand die stopt!!!! Zelfs niet de scooter die m geraakt heeft!!!!
We stoppen bij m en vragen of hij oké is, hij zegt van wel.....heeft flinke schaafwonden aan elleboog, schouderblad en voet.....staat te bibberen op z'n benen.....are you sure??? Hij zegt van wel....repareert z'n slipper, bedankt ons en rijdt verder.....

In Kuta shoppen we ook nog ff. Nóg n jurkje scoren en waar ik hier allang naar op zoek ben is n rainstick.... 1x gezien onderweg en nu hier niet te vinden.... Moe van t zonnen en slenteren gaan we terug....een rij auto's moet ik over de stoep inhalen en ineens zie ik in m'n linker ooghoek iemand instrumenten maken....remmen vol inknijpen...achter me hoor ik ' hee joh, wat doe je nou?'....'deze man heeft n rainstick!'
Ik vraag het hem en jawel....uit n stoffig hoekje haalt hij er 3 te voorschijn! Ik kan met n gerust hart naar huis....De buit is binnen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Philia

Nog thuis.... in de voorbereiding!

Actief sinds 18 Jan. 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 21483

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 09 Februari 2016

The trip of flow

06 Februari 2012 - 29 Februari 2012

Mijn eerste verre reis alleen!!

Landen bezocht: