Bukit Lawang - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Bukit Lawang - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Bukit Lawang

Door: Philia

Blijf op de hoogte en volg Philia

19 Januari 2016 | Indonesië, Samosir

En dan is het ochtend. Het licht van de zon komt door het gordijn op het bed. 6.30 uur. Ik kan niet wachten om naar buiten te kijken!! Ik schuif het gordijntje aan de kant en zie.....oerwoud!!! Héél dichtbij!!! We zitten er gewoon midden in!!! De rivier is zo'n 15 mtr breed en gelijk aan de overkant begint het oerwoud steil de berg op. Nog geen meter achter onze kamer is het ook alleen maar groen!!! Wat een plek!!! Ik denk dat ik n half uur vol ontzag heb staan kijken...sprakeloos...

We slapen boven en de (overigens prachtige in jungle style gemaakte) badkamer is beneden. Op de trap zit n kikker....in de badkamer één die van n groter formaat is. Misschien moeten we er allebei één kussen.....??
Op het balkon staan twee fijne stoelen en hangt een hangmat. Ik kijk voor me uit en zie n tak met bladeren bewegen....geduld is t enige wat ik hier hoef te hebben, hij komt vanzelf te voorschijn: een Oerang Oetan!!! Ik hoor nog n roep van n dier maar herken het niet. Later hoor ik dat het een Gibbon was.

We gaan naar de plaatselijke markt. Hier is alles te koop! Van toiletgerei, textiel, kleding, groente, fruit, vlees, vis zowel levend als dood en iets wat we niet herkennen maar echt vréselijk ruikt!!! Schattige kinderen in strak gestreken uniform willen graag voor ons op de foto. Het vlees ligt hier overigens uitgebeend in de zon, dode vissen liggen keurig opgestapeld in een ronde 'taart toren',  levende vissen zwemmen in stenen bakken of in dicht geknoopte plastic zakjes....

's Middags nemen we n verkoelende onderdompeling in de rivier (Bahorok  River)! Het water is heerlijk!! De stroming is best sterk, zelfs in het laagstaande water.

De rest van de middag chillen we in de hangmat. We hebben onze kamer moeten verruilen voor een 'familiekamer', omdat de kamer waar we afgelopen nacht in sliepen gereserveerd is. In de familiekamer  zitten twee kamers in één gebouw en we delen toilet en douche. Het uitzicht is nog hetzelfde!!
Aan het einde van de middag krijgen we n flinke regen- en onweersbui. Als de regen stopt komen vanuit de bomen de dampen tevoorschijn....het oerwoud is gehuld in mist!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Philia

Nog thuis.... in de voorbereiding!

Actief sinds 18 Jan. 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 21504

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 09 Februari 2016

The trip of flow

06 Februari 2012 - 29 Februari 2012

Mijn eerste verre reis alleen!!

Landen bezocht: