Bukit Lawang- Tangkahan - Reisverslag uit Tangkahan, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Bukit Lawang- Tangkahan - Reisverslag uit Tangkahan, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Bukit Lawang- Tangkahan

Door: Philia

Blijf op de hoogte en volg Philia

21 Januari 2016 | Indonesië, Tangkahan

We hebben de hele nacht geen stroom gehad. Dat betekend bijna lege telefoons. But that's the jungle...
We doen t op t gemak. Lekker ontbijten en daarna nog even met Udjai kletsen (eigenaar van de Garden Inn). Hij gaat er voor zorgen dat de chauffeur klaar staat als wij klaar zijn. So, no hurry!!!
Als we aankomen met onze backpack zegt ie dat hij ons brengt. Hij moet toch weg omdat er iemand is overleden. Hij wil mij achterop z'n motor meenemen.....wat ie niet weet is dat ik liever zelf rij!!! Dus dat zeg ik.... En, ook jungle style,: no problem!!!

Aangekomen bij de auto staat er n grote Nissan die wij in Europa niet hebben. Dat ziet er lekker comfortabel uit!! Mag ook wel, want dit is voor zowel Indonesische als onze begrippen, n dure rit. We vertrekken.....En na nog geen 500 mtr gaan we van t asfalt af.... n onverharde weg op....alleen maar keien en bruine aarde!!!! Voor de grap zeg ik dat als t t hele eind zo is, t niet zo gek is dat we er 2 à 3 uur over gaan doen!!!!

De grap wordt werkelijkheid.....ruim 2 en n half uur worden we door elkaar geshaked!!!! Moeten we ons vast houden in de auto en vliegen we van voor naar achter en van links naar rechts!!!! Onderweg filmen we n stukje waar we daarna keihard om moeten lachen.... En de chauffeur vindt t ook leuk!! Ik begrijp wel dat die rit zo duur is!!! Alleen zou ik m'n auto niet uitlenen voor zo'n rit en dat bedrag!!!
We stoppen n keer op n mooi uitzichtpunt en maken foto's. We rijden dwars door de jungle, over palmplantages, kleine dorpjes waar het stof tot binnen aan toe ligt. Zien rivieren en grote waterplassen. We komen geen auto tegen....alleen 3x n vrachtwagen die de oogst van de palmen ophaalt. En dan voor ons.... n brug....of zeg maar: 2 balken van de ene kant naar de andere.....planken er kruislings overheen en daar overheen weer planken waar precies de wielen over moeten.... ik moet denken aan de uithoeken die Floortje Dessing bezoekt....Dit lijkt ook zo iets....
Ik kijk San veelbetekenend aan.....moeten we hier overheen???? Onder de wielen hoor ik de planken al slaan op elkaar...ze zullen toch ook nog niet los liggen?!?!?!

Na wat bruggen en ook metalen 'roosters' (die ook los liggen....) stoppen we onder wat palmbomen en n enkel rieten hutje. Is het hier??? Hij zegt 'ja'.....
Weer kijken we elkaar aan.....Op de foto stond n rivier, die is hier nergens te bekennen.... Hij neemt mijn rugzak en gaat lopen... trapjes af....En ik zie n hangbrug.....n lange....van planken.....Aan verroest staaldraad..... Ik wacht wel keurig tot zij aan de overkant zijn,  dit moet ik op mijn manier doen! En San maar vragen: maak n foto!! N foto!?!?!? Ik ben blij als ik mezelf aan de overkant krijg!!!

We lopen nog verder over n smal pad. Zien ananassen aan n struik en cacao aan de bomen. Dan n bord: Jungle Lodges, hier is t. In the middle of nowhere..... Het restaurant ligt boven n rivier met n prachtig uitzicht op n stroomversnelling en de jungle. Onze kamer is sober, t balkon is super: bamboe en houten meubelen en n hangmat.

Er komt n jongen ons begroeten die de guide hier is. Bij hem kan je excursies boeken. Hij noemt prijzen die wij niet op internet hebben gezien....En dan niet n beetje meer!! Gewoon t 20-voudige!!! Oeps....nu staan we hier, met net genoeg geld, dachten we..... En ook hier geen ATM's achter n boom.....
We gaan naar beetje verkennen en ontmoeten n jongen waar we ons probleem tegen vertellen, no problem, zegt ie, dan gaat er iemand met jullie mee naar Medan,  pinnen we daar, geven t geld en opgelost. En wat kost het ons? Twee x de busrit voor degene die meegaat. Dat klinkt als n acceptabele aanbod!!!
Enigzins opgelucht lopen we terug. Bij de lodges waar we slapen leggen we het nogmaals voor en komen met de oplossing die ons is aangeboden. Er blijkt nog n andere oplossing: morgen na de excursies kan San mee op de motor naar een plaats waar n ATM is. Uur rijden. 'You're mom can stay here ' zegt ie......

  • 21 Januari 2016 - 10:25

    Madelon:

    WHOEHAHAHAHAAAAAAAHAAAA! Oooh lekker hoor ff heel hard kunnen lachen! Keep the spirit alive mom!! ;-) XXXXXXXX ahey

  • 21 Januari 2016 - 11:41

    Hilde:

    Hoi Phil!! Ik ben helemaal up-to-date! Heerlijk om je verhalen te lezen :). Klinkt als een fantastische reis! Ook hier is NL gehuld in mist.. met een beetje verbeelding kan ik de bernisse ook als een soort jungle ervaren nu hihi. Geniet en veel plezier nog!! Liefsss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Philia

Nog thuis.... in de voorbereiding!

Actief sinds 18 Jan. 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 21474

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 09 Februari 2016

The trip of flow

06 Februari 2012 - 29 Februari 2012

Mijn eerste verre reis alleen!!

Landen bezocht: