Virgin Beach - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Virgin Beach - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Virgin Beach

Door: Philia

Blijf op de hoogte en volg Philia

01 Februari 2016 | Indonesië, Candidasa

Een 'rustig-aan-daagje' vandaag. Een poging om 'Virgin Beach' (Pasar Putih) op te zoeken,  één van de weinige White Sand Beaches van Bali.
De doorgaande weg af en gelijk gaat de weg over in diepe kuilen en fraaie bulten.... Ook hier moeten we weer voor het bezoek aan de 'area' betalen en locals mogen vrolijk doorrijden... De navigatie wijst de 'weg' over n pad wat al snel onbegaanbaar blijkt... San doet een lopende vooruit blik en gebaart dat ik om moet rijden zodat ik lager uitkom. Ik keer en ga over een plat gereden pad om de onbegaanbare  weg te vermijden....En dan ben ik haar kwijt.... Ze staat niet waar ik haar daarnet heb achtergelaten en meer dan jungle is t hier niet.... Ik zet de motor uit en roep....geen antwoord....rijd n stukje terug en roep weer...geen antwoord....Dan maar helemaal terug.
N interpretatie-verschilletje...die leidde tot lichte paniek....

Het strand is klein en mooi en als na n uurtje de zon volop doorbreekt wordt het water nog groener en het zand nog witter!! Een oude man speelt op een zelfgemaakte xylofoon van bamboe een prive concert voor ons. Hij heeft een prachtig doorleefd gezicht en de vorm van zijn gezicht verraad het ontbreken van een gebit. Hij lacht er niet minder graag om....

Als geen strandliefhebber vermaak ik me prima met fototoestel, schaduw en het zoeken naar schelpen. Die zijn hier in vele vormen en maten te vinden! De zee is best ruw in de branding en de (onder)stroming sterk....Als ik onopgemerkt voorover sta te zoeken naar schelpen die worden aangereikt door de golven word ik verrast door een flinke golf....

We eten gegrilde kip, rijst en potatoes op t strand en gaan daarna richting de tempel van Candi Dasa. Een kleine tempel gemaakt van basalt. Een blinde vrouw knoopt ons n sarong om en 'zegent' daarna n auto waarvan de bestuurder als in n McDrive n offer af komt geven.....

Het is erg warm vandaag....San wil wel aan het zwembad bij ons verblijf vertoeven en ik ga liever de omgeving op de scooter verkennen. Ik rij langs rijstvelden waar ik geen genoeg van kan krijgen en ga op zoek naar de andere kant van de baai. In de schaduw genieten van het zwarte strand in n luie stoel waar twee meisjes vragen of ze m'n haar mogen vlechten. Achter m'n rechteroor krijg ik n bloem gestoken.

's Avonds in t donker in de relax stoelen aan het zwembad naar de sterrenhemel turen....
Schrikken van een geluid tegen het vlechtwerk van de stoel....in het licht van de zaklamp is n glimmende zwarte tor van wel 5 cm te zien die tussen m'n knieën is gevallen....!!!
Een sierlijke snelle beweging doet me snel naast de stoel staan....ik ga naar binnen en heb t hier wel even gezien voor vandaag!!

  • 03 Februari 2016 - 10:29

    Roemia:

    weer een super avontuur


  • 24 April 2016 - 11:06

    Mir:

    Hi,

    Leuk om je verslag te lezen! Wij gaan van de zomer naar Bali en jouw verslag helpt bij het selecteren wat wel en wat niet te doen.
    Ik heb nog een vraag over jullie verblijf in Candi Dasa, waar was dit?

    Groet Mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Philia

Nog thuis.... in de voorbereiding!

Actief sinds 18 Jan. 2012
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 21475

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 09 Februari 2016

The trip of flow

06 Februari 2012 - 29 Februari 2012

Mijn eerste verre reis alleen!!

Landen bezocht: