Voor dag en dauw - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Voor dag en dauw - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Voor dag en dauw

Door: Philia

Blijf op de hoogte en volg Philia

06 Februari 2016 | Indonesië, Lovina

Vroeg op....het is nog aarde donker.... om half 6 staat er iemand aan de deur....wake up call....6 uur worden we verwacht bij het volleybalveld op het strand. De boot, nee... het bootje, wordt klaargemaakt voor vertrek. 4 volwassenen, 1 kind en de kapitein kunnen er op. De boot heeft n lengte van ca 5 mtr en n breedte van 60 (!!!) cm.... Het is n boot waar ik op n plank zit die op de bovenkant van de boot ligt. M'n benen zijn gestrekt tot op de bodem van de boot. Voor en achter heeft deze boot twee 'spinnenpoten' waar tussen twee bamboe drijvers zijn gemaakt....Hier gaan we voor dag en dauw mee de zee op.....

Na n half uurtje varen hebben mijn ogen al een prachtig lichtspel van de opkomende zon mogen zien!! Van achter het gebergte licht de horizon oranje op en ontstaan donkere strepen in de lucht door lichte bewolking.
Behalve dit mooie natuurverschijnsel is er nog meer te zien: bij het opkomen van de zon spelen hier... dolfijnen!!!
En vandaag is het zo'n dag dat ze zich laten zien!! Als eerste komt er n vrij grote dolfijn die over n golf terug duikt in het water. Wat n mooi gezicht!
De kapitein vaart naar een ander gedeelte en daar laten een aantal kleinere dolfijnen zich zien!! Soms wel 5 bij elkaar die net even boven komen, nog n keer zich laten zien en dan is t zoeken en wachten tot ze weer zo'n spel spelen. Meestal zijn ze niet al te dicht bij de boot....maar in n onbewaakt ogenblik duiken er een paar vlak voor onze boot op!!!
Wat n traktatie van deze mooie vissen en dit sierlijk en lieflijk spel!!!

De rest van deze mooie dag wordt luierend aan het zwembad doorgebracht. Tussen de middag scoren we n Hollandse snack: kroket en frikandel! En ik moet toegeven: de kroket is heel goed nagemaakt!!