Lovina - Kuta - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Lovina - Kuta - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Lovina - Kuta

Door: Philia

Blijf op de hoogte en volg Philia

08 Februari 2016 | Indonesië, Lovina

Met n overvolle mini-bus terug naar Kuta. Rijdend door de binnenlanden van Bali waar veel specerijen, groenten en fruit worden verbouwd. Hier groeien onder andere aardbeien, bloemkool, Chinees kool, cacao, nootmuskaat, kruidnagel en chilipepers

Het is t begin van het afscheid van Bali..... in Kuta ondernemen we misschien nog halve daagjes wat maar het is ook de bedoeling dat we hier wat bijkomen van de opgedane indrukken in de afgelopen weken.... Zoveel gezien, zoveel gedaan, zoveel beleefd....
Het uiterste zuiden willen we nog bekijken en nog n mooi gelegen watertempel net boven Kuta. Verder wat strandjes of n fijne plek vinden met n zwembad.
Geen grote en spannende activiteiten meer....

Het is heet in de bus....en doordat het vol zit, zitten we ook aardig tegen degene naast ons aangeplakt....
In de hoofdstraat van Kuta worden we afgezet. Verderop in deze straat zijn we wat bekender en in n zijstraat daarvan zit het guesthouse waar we 2 weken geleden ook zijn geweest. Daar verblijven we de eerste 2 nachten, daarna zien we verder.

's Middags even verkoeling zoeken op t strand en in de wind. Qua eten is hier volop keus en variatie, alles is hier wel te koop. Dat is n voordeel van n toeristische stad....

Ik moet ook weer even wennen aan de drukte, aan de overdaad aan souvenirs en aan de gretige verkopers.... Low season heeft zo zijn voor en nadelen....minder toeristen, wat ook minder omzet voor de handel betekend. Ze doen erg hun best om toch aan dezelfde omzet te komen. De onderhandelingstechnieken zijn inmiddels in n ver gevorderd stadium....