Zuidelijke schiereiland - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Zuidelijke schiereiland - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Zuidelijke schiereiland

Door: Philia

Blijf op de hoogte en volg Philia

08 Februari 2016 | Indonesië, Kuta

Vandaag n scooter gehuurd om naar het zuidelijkste punt te gaan. Het Garuda Wisnu Kencana Park (GWK) staat bekend om mooie beelden en sculpturen en heeft cultureel ook wat te bieden. Zodra we weg willen rijden begint het met regenen. Eerst nog ontbijten ergens, dan zien we wel verder.... Het houdt niet op....soms regent het iets minder hard...maar 't blijven flinke plensbuien. ...
We besluiten te gaan....En ik geloof dat t vanaf dat moment geen seconde meer droog is geweest en alleen maar heeft gestort!! Wat n water!!!

GWK is n groots opgezet park in n mooie omgeving. Mooie grote beelden, immense rotsformaties, een amfitheater waar Balinese dans voorstellingen worden gegeven en een straattheater wat vandaag helaas niet wordt uitgevoerd....

We besluiten verder richting Uluwatu te gaan, in de hoop dat het aan de kust wat beter is. De tempel ligt hoog op de kliffen met n prachtig uitzicht bij helder weer.....De zee die tegen de kliffen beukt...
Het is echt jammer van het weer....
En dus eten we iets op het gemak en gaan terug. De straten waren vanmorgen al behoorlijk gevuld met water....dat is na n dag stromende regen niet minder geworden!!! En eenmaal weer in Kuta aangekomen moet ik zo diep door het water dat de treeplank van de scooter onder water loopt....
Tijd om onder n warme douche te gaan en weer droge kleren aan te trekken.....