Maandag 27 februari 2012 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Maandag 27 februari 2012 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Maandag 27 februari 2012

Door: DiscoverPhilia

Blijf op de hoogte en volg Philia

27 Februari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Een van de laatste berichten, of misschien wel de laatste...
Zaterdag heb ik alles op het gemak gedaan en uiteindelijk richting Hang Dong gegaan om onze Thaise collega te ontmoeten. Zo eenvoudig was dat nog niet...geen enkele rode taxi wil mij brengen omdat het buiten de stad ligt... Ik houd een groene taxi aan, die geen 'ja' of 'nee' zegt maar zijn telefoon pakt en druk begint te praten... Uiteindelijk onderhandeld hij met mij en degene aan de andere kant van de lijn over de prijs. En als hij klaar is met zijn gesprek, mag ik op de bijrijdersstoel plaatsnemen. Niet dat ie gaat rijden, nee ik mag daar wachten. Na een paar minuten komt mijn taxi: een tuktuk!! Het is een vriendelijke jongen, we bekijken nog even 'waar het nu precies is' en ik ga zitten. Door steegjes, nauwe straatjes en uiteindelijk gewoon op de rechter (is hier de snelstse!) baan van de highway... nooit geweten dat ie dingen zo hard konden...overigens wel met veel herrie, rook en flink getril... Alles is gepopnageld, zie ik, dus geen last van lostrillende boutjes en moertjes. Na een klein half uur stopt hij op de vluchtstrook, hij weet het niet meer...en ja, ik ook niet! Kaartje er bij en hij gaat bellen, druk gepraat..en uiteindelijk krijg ik de telefoon in mijn handen geduwd... alsof ik het gesprek uberhaupt af zo kunnen ronden! Voorzichtig zeg ik gedag en mijn naam en wordt er ineens NL tegen me gepraat! Wat een slimmerd, hij heeft onze collega gebeld! We blijken er niet ver vandaan te zijn. Dit hier is werkelijk een groot contrast met wat ik de afgelopen weken gewend ben: luze villa's in een Phoenixwijk!
Ik word al opgewacht en we hebben een geweldige inspirerende dag. Wat een leuke meid!! We zitten met veel op dezelfde golflengte. Aan het einde van de dag gaan we uit eten bij een canyon en daarna een thee drinken in de stad (CM). Fijn dat zij de leuke en gezellige plekjes al weten. NOg even over een bloemenmarkt en dan naar mijn paradijselijk onderkomen. Ook zij kijken daar hun ogen uit en het is voor hun ook een aanrader aan bezoek wat overkomt. En ik moet morgen zeker de avondmarkt bezoeken!

Zondag uitslapen, tenslotte lag ik er pas tegen twaalven in. Heerlijk om het zo op mijn eigen tempo te doen! Uitgebreid douchen en ontbijten, en nog uitgebreider de tuin hier bewonderen! In de middag ga ik de stad in. Om mijn maag te vullen met van die heerlijke smoothies die ze hier hebben! Alleen zo heb ik ze nog nooit op: ik bestel een banaan aardbei smoothie bij 'strawberry love'. En zie ineens in de kan dat er aardbeien inzitten met kroontje en de banaan met schil...
En weer moet ik toegeven: hij is heerlijk!!!!

's Avonds terug voor de avond markt waar werkelijk van alles te koop is en veel muziek is. Erg gezellig allemaal!!

En vandaag, straks richting vliegveld voor mijn vlucht naar BK en morgen nog een dag in BK. Waar ik niet zo naar uit kijk, eerlijk gezegd. Hier is het allemaal veel gemoedelijker en hangt een veel betere en gezelligere sfeer.
Ben zojuist nog de stad ingeweest om mezelf heerlijk te verwennen met een mango yoghurt smoothie en een kokosnootmelk. Overmorgen is het tenslotte allemaal weer Hollandse pot....helaas....

@ @ie: Oh en willen jullie aub niet mijn dikke winterjas en schoenen vergeten naar Schiphol? Ik krijg al rillingen bij de gedachte... Hier zit ik nu in het noorden, in de bergen, waar het 's nachts behoorlijk afkoeld. Zo erg zelfs dat ik er graag nog een dekentje bij pak. En dan heb ik het wel over een nachttemperatuur van zo'n 22 graden in mijn kamer en buiten zo'n 16 graden vermoed ik....

  • 27 Februari 2012 - 07:54

    Hilliej:

    Hihi geinig verhaal over de tuk tuk! See you soon! Xxx

  • 27 Februari 2012 - 08:00

    Annette:

    Bangkok is echt een tegenstelling, maar een goede tussenvorm met het leven in Nederland ...
    Ik heb genoten van je verslagen, net als de leden van het Zoetermeerse Thailandteam.

  • 27 Februari 2012 - 09:15

    Sylvia:

    Goede terugreis! xx

  • 27 Februari 2012 - 11:26

    Madelon:

    Nog ff philia…… wat gaat de tijd toch veel te snel als je t leuk hebt. Tot snel en bon voyage…… xxxxxxx

  • 27 Februari 2012 - 17:33

    Elise:

    Aroy makmak!
    Heel herkenbaar die foto's van Chiang Mai. Goede reis terug en tot gauw!

  • 27 Februari 2012 - 18:03

    Greetje:

    Een heel voorspoedige terugreis
    Lieve groeten,

    Greetje

  • 27 Februari 2012 - 20:03

    Marianne:

    Ai.. alweer bijna naar huis. Jeetje wat gaat snel. Ik wens je alvast een goede terugvlucht en bedank je voor je geweldige reisverslagen, heb er erg van genoten! Grtz, Marianne x

  • 28 Februari 2012 - 13:05

    Debby:

    Ha lieve Phil,
    Welkom thuis...
    Het was fijn om zo mee te kunnen lezen met al wat je meemaakte! Maar ook leuk het aanstonds 'live' van je te horen.
    X Debby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Philia

Nog thuis.... in de voorbereiding!

Actief sinds 18 Jan. 2012
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 21601

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 09 Februari 2016

The trip of flow

06 Februari 2012 - 29 Februari 2012

Mijn eerste verre reis alleen!!

Landen bezocht: