woensdag 8 februari 2012 Bangkok - Reisverslag uit Abbenbroek, Nederland van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu woensdag 8 februari 2012 Bangkok - Reisverslag uit Abbenbroek, Nederland van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

woensdag 8 februari 2012 Bangkok

Door: discoverPhilia

Blijf op de hoogte en volg Philia

08 Februari 2012 | Nederland, Abbenbroek

Hallo allmemaal,
Een update uit het zonovergoten Bangkok. Ik heb een goede vlucht gehad, wat turbulantie maar niet noemenswaardig. Met twee Duitse mannen zitten kletsen die voor zakenreis (lees twee dagen) naar Taipei gingen. Voor hen ongeveer 5 dagen reizen en twee dagen daar...
Voor mij was 12 uur vliegen meer dan voldoende! Gisteren rustig aangedaan, de reis hakte er goed in. Dikke benen van het zitten en vocht en in de loop van de dag trad er zowel vermoeidheid als hoofdpijn op. Voor de rest gaat het prima!!
Dan maar wat pinnen, is ook altijd handig....tenzij het niet lukt. Nadat ik ongeveer 10 machines heb geprobeerd heb ik de conclusie maar getrokken dat dit werkelijk een lowbudget reis wordt. Tot op heden is het me nog niet gelukt om iets van mijn bankrekening af te krijgen.
Maar ook hierin geen nood.
Bangkok is een stad van contrasten, weelde en armoede. Luxe gebouwen en overkappingen van golfplaten die voor huizen door gaan. Maar allerminst een onprettige sfeer! Het is hier gemoedelijk, niet opdringerig, behulpzaam en vriendelijk.
Verder is het hier wel druk en lawaaierig. Veel verkeer, chaotisch vooral en links.... ook niet onbelangrijk bij het oversteken, wat ik overigens nog steeds ervaar als een poging tot zelfmoord.
Vandaag heb ik de smaak met mezelf weer helemaal te pakken en me vermaakt met het openbaar vervoer hier. Vanmorgen met de skytrain voor een buskaart, een flinke wandeling door een prachtig en vooral rustig park. Met de taxi terug om vervolgens met de tuktuk naar de pier te gaan om een boottocht over de Chao Phray rivier te maken. Prachtig allemaal, niet alleen om te zien maar ook zeker om te doen. En ook op het water geldt: erg contrastrijk allemaal. Toch lijkt het allemaal wel degelijk verbeterd tov 10 jaar geleden.
Vanavond dus rustig aan om morgen aan de bustocht te beginnen naar het weeshuis. Ik heb een plekje in de bus kunnen reserveren: boven en voorin de dubbeldekker met een prachtig uitzicht! En om 16:00 uur word ik opgehaald door iemand van het weeshuis.
Dit was het weer even voor nu, straks ga ik me laten verwennen met een heerlijke Thaise massage! Goeie tip, Elise!!
Groetjes en liefs,
Philia

  • 08 Februari 2012 - 13:33

    Annette:

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt in Bangkok. Ik blijf je volgen met de beelden in mijn hoofd die ik van het land heb. Goede busreis en geniet van de contrasten!

  • 08 Februari 2012 - 13:38

    Sylvia:

    Nou je avontuur is begonnen!
    Zo te lezen gaat alles goed. Alle vlieg,bus tuktuk en bootreizen verlopen goed.
    Succes morgen met je volgende reis naar het weeshuis.
    Hier ligt er sneeuw en al 2 dagen wordt er over niets anders gesproken dan een Elfstedentocht...doe mij maar de zon van Bangkok! xx

  • 08 Februari 2012 - 13:38

    Sylvia:

    Nou je avontuur is begonnen!
    Zo te lezen gaat alles goed. Alle vlieg,bus tuktuk en bootreizen verlopen goed.
    Succes morgen met je volgende reis naar het weeshuis.
    Hier ligt er sneeuw en al 2 dagen wordt er over niets anders gesproken dan een Elfstedentocht...doe mij maar de zon van Bangkok! xx

  • 08 Februari 2012 - 14:04

    @ie:

    Je verslag is leuk om te lezen met alles wat je daar mee maakt, ik kijk uit naar de foto´s die je allemaal gemaakt heb. geniet van je massage, goeie busreis morgen, tot horens.
    Als ik geld moet komen brengen hoor ik het wel.

  • 08 Februari 2012 - 16:56

    Elise:

    Ik hoop dat de massage goed bevallen is, ze kunnen wel eens hardhandig zijn...
    Ik ben zo jaloers dat jij daar bent en ik hier. Maar op deze manier meegenieten is ook leuk. Morgen een lange busreis, sterkte!
    Zo benieuwd hoe je het weeshuis zult vinden?!

  • 08 Februari 2012 - 16:58

    Elise:

    Oh ja, pas je huidige lokatie nog even aan, dan kunnen we zien hoe heerlijk warm het bij jou is!

  • 08 Februari 2012 - 17:53

    Mirjam:

    Ha Phiel,
    Klinkt goed allemaal!
    Goeie reis morgen.
    xxx

  • 08 Februari 2012 - 18:01

    Sjanie En Ron:

    Klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. Heel veel plezier nog. GENIET!

  • 08 Februari 2012 - 18:40

    Karel,Karamel, Wendy:

    Leuk om je verhalen te lezen! Nu op naar het weeshuis.
    Hier alles prima!
    Geniet ervan!

  • 08 Februari 2012 - 18:52

    Rona:

    Leuk om je te volgen via je reisverslag. Geniet van alles wat op je pad komt en natuurlijk lekker lol maken met de kinderen. Ik wens je een hele fijne tijd en af en toe misschien wat ontspanningsmomenten die we ook op onze natuurweekenden koesterden.

  • 08 Februari 2012 - 19:19

    Jane:

    hey buuf,
    wat spannend allemaal joh, we leven met je mee!!
    sucses verder xx

  • 08 Februari 2012 - 19:59

    Lia:

    Fijn om te lezen dat je lekker helemaal jezelf loopt te wezen. Ik hoop dat je weinig last hebt van je jetlag. Maar zo te zien pak je het goed aan. Genietze!! Veel liefs van Lia.

  • 08 Februari 2012 - 20:05

    Madelon:

    Ha philia,
    Wat leuk dat je gelijk alles gaat bezichtigen. Ik denk veel aan je! Het telefoongesprek liep een beetje stroef laatst. Ik zat net binnen en ik wilde niet te lang praten voor mijn vriendin, maar ik wilde eigenlijk wel lang met jou praten.…handig ;-) het ga je goed daaro ben heel benieuwd naar de foto's. Liefs en knuffels xxxxxxmadelonxxxxxxx

  • 08 Februari 2012 - 20:06

    Buuf Jolanda:

    hey phil,hoop dat je ondertussen heb kunnen pinnen.....hoe moet dat anders??? groetjes jolan.

  • 08 Februari 2012 - 20:11

    Madelon:

    Hebbie wel een wereldpas? :-)

  • 08 Februari 2012 - 20:56

    Marja:

    Mooi om je reiservaringen te lezen Philia. Zo dichtbij en zo ver weg...
    Ik volg je "op de voet"!
    Liefs, Marja

  • 09 Februari 2012 - 14:49

    Wietske:

    Hoi Philia, Wauw, je hebt al veel achter de rug. Een intense reis, hoor. Geniet van alles wat er om je heen gebeurt en en wat je ziet. Go Girl !! knap hoor , lef !! ;)

  • 12 Februari 2012 - 13:02

    Philia Hoogstad:

    @Lia: jetleg heb ik idd goed aangepakt, bedankt voor je tips!!
    @@ie: geld brengen mag....still nothing in the pocket, maar hier niet veel nodig ook
    @ Madelon: denk dat je gelijk hebt, maar heb t in NL laten informeren en daar wordt gezegd dat alles in orde is....
    @ Elise: massage was heerlijk, thnx voor de tip! ik heb ze voor de 27e weer gereserveerd ;-) Ze was lief voor mijn benen...
    En voor de rest: allemaal bedankt voor de reacties!! Leuk dat jullie zo meeleven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Philia

Nog thuis.... in de voorbereiding!

Actief sinds 18 Jan. 2012
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 21602

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 09 Februari 2016

The trip of flow

06 Februari 2012 - 29 Februari 2012

Mijn eerste verre reis alleen!!

Landen bezocht: