Zondag 12 februari 2012 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu Zondag 12 februari 2012 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Philia Hoogstad - WaarBenJij.nu

Zondag 12 februari 2012

Door: discoverPhilia

Blijf op de hoogte en volg Philia

12 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Weer wat te schrijven.

Vrijdag avond na het bijwerken van deze site, terug naar mijn kamer waar ik in een ooghoek een gekko weg zag schieten....naar het hoofdeinde van mijn bed... En nu?
Eerst maar ns douchen...groot is ie niet (10 a 15 cm) maar wel groot genoeg om mij een nacht wakker te houden omdat ik geen oog dicht wil doen zonder dat ik zeker weet dat hij weg is.
Tijdens het douchen besluit ik om ook hier een huisdier te houden, best gezellig eigenlijk... Weer eens iets anders dan een harige kat in bed...
Als ik het licht heb uit gedaan en mijn bed in kruip, glijd er een stukje van mijn haar over mijn schouders.... you could guess my reaction....
Afijn, ik val nog in slaap ook. Om twee uur laten wakker te worden om het overtollig ingenomen water weg te brengen. Al slaapwandelend doe ik de deur van de wc open en kijk in de hulpvragende ogen van een kikker die in de pot zit!! Goed, was die gekko nog niet genoeg voor vandaag? De volgende wc biedt uitkomst.
Voor de rest slaap ik die nacht wonder boven wonder prima! He's accepted.

's Morgens help ik in de keuken bij het klaarmaken van de lunch en 's middags ga ik met de twee Aussies strijken: schooluniformen, 93 stuks!! We kletsen en lachen wat af en het is erg leuk om dingen uit te wisselen, zowel met de Aussies als met de Thaise dames. Met sommige is het echt handen en voeten werk om te kunnen communiceren, maar met gebaren en voordoen komen we heel ver. Af en toe hilarisch om te zien! Een van de dames is zwanger en moet nog een week of 5 en ook zij zit de hele middag op de grond te strijken...

's Avonds is er een feest in de eetzaal, er wordt eten gehaald wat een tractatie is van iemand die hier op bezoek is en morgen weer vertrekt. Met film!

Vandaag was hier een kerkdienst die gepaard gaat met veel muziek en vrolijk gezang. Halverwege gingen de kleintjes weg en bleef er voor de groteren een preek over, waar ik zo mijn eigen bedenkingen over heb. Uit een soort van eer, werd mij voor de dienst iets gevraagd om te doen wat ik niet helemaal goed begreep. Wat ik wel begreep was dat ik tijdens de dienst iets moest doen in de vorm van een gebed... omdat ik hier meer naar toe ging om te kijken hoe het er hier aan toe gaat, vond ik het niet zo'n goed plan om dat daadwerkelijk uit te voeren. Mede ook omdat ik totaal nog niet weet of ik daar wel achter sta. Alle begrip, gelukkig.

Aansluitend was de lunch waarna we met een groep van 8 jongens in de leeftijd van 9 tot 11 jaar naar een waterval zijn gegaan om te zwemmen. Allemaal in een auto.... in totaal waren we met z'n 13-en. Vijf in de auto en 8 in de laadbak. Heerlijk!!!
Het is voor de jongens echt een uitje, zo vaak komen ze daar niet. Het is ook moeilijk om zo iets te doen, je kan het niet voor allemaal op 1 dag doen. En dus is het een kwestie van verdelen. Ik heb daar wel een beetje moeite mee (misschien veranderd het...??). Eerder deze week is er voor andere groepen iets gedaan en in de aakomende week gaat er nog iets georganiseerd worden voor de groepen die nog niet aan bod zijn gekomen.
Zo gaat het ook met post en kadootjes van mensen die hun sponsorkind iets sturen. Dat is een vaste dag in de week, waar iedereen naar uitkijkt. Alleen komt er niet voor iedereen iets.... je kan de teleurstelling van sommige kinderen aflezen....zielig om te zien...
En ook als ze wel iets krijgen: voor de een is het een kaart en de ander krijgt een doos vol met allerlei kleine dingen. Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar hoe dit in de huizen wordt opgevangen.

Na het zwemmen zijn we op de terugweg gestopt bij een plaatselijke markt (lees houten planken op een een soort van houten kisten), waar mensen eten verkopen. Er liggen levende vissen te happen naar adem en daarnaast liggen ze gevuld met allerlei ingredienten en daarnaast kan je ze gebakken kopen.... bizar om te zien! Van koeling is geen sprake...
Zo ook met vlees en groenten. Het kost er werkelijk niets! En ik heb me er ook nog aan gewaagd om het te proeven.... Een soort van deegbal met saus, kleine deegballetjes gevuld met banaan, een gegrild worstje die ergens in gedoopt was, een stuk kip tussen twee sate stokjes geklemd, gefrituurde bananenplakjes met zout.... En ik moet zeggen: het een smaakt nog lekkerder dan het ander! Niet te geloven eigenlijk (misschien dat ik er morgen anders over denk...;-))
Echt heerlijk om te proeven!!

Zo heb ik in de bus naar hier ook iets gekregen voor onderweg. Het zag er uit als een muffin, met hier en daar een groen pikkeltje (nee geen schimmel, dat dacht ik eerst ook), bij de eerste hap voelde ik iets op mijn tong: zacht, zoet maar ook een ondefineerbare smaak....). Toen ik de muffin weer voor me had, zag ik dat hij gevuld was met een gifgroene 'vla' . Niet echt mijn smaak en na een kwartier ging mijn maag protesteren...heb de tweede maar laten liggen.

Vanavond na het eten heb ik nog even met de kids gespeeld, badmintonnen, touwtje springen, basketbal. en nu doe ik een poging om foto's te uploaden wat me niet is gelukt... Helaas @ie..... Ik krijg het niet voor elkaar. Any suggestion is welcome!
Ik kan ze wel naar Erwin of Sandra appen....

Eens kijken wat we morgen kunnen doen.

Voor nu weer veel liefs!!

En Dan is zo'n scheetje... Als ie me ziet komt ie op me af gerend en wil hij op schoot. Nou moeders, komt er misschien toch nog iets van mijn kant ;-) en kan @ie toch nog oom worden....
Al is het in de vorm van surrogaat...

  • 12 Februari 2012 - 14:07

    Madelon:

    Ha Philia!! Wat leuk om te lezen. Het voelt echt goed. Goed ookdat je zo bij jezelf blijft. Gekko's en kikkers: leuk!! Vraag maar aan die aussies hoe een huntsman spider eruit ziet en hoe hard die loopt…brrrrr als ik er nog aan denk. Creepy to the max!! Kom je nou ook wel in de huizen waar die kids wonen? Ik zou toch denken dat er wel 20 kids bij jou op schoot willen duiken :-) Veel Plezier nog lieverd. Xxxx en X

  • 12 Februari 2012 - 14:13

    Ma.:

    Philia achter het strijkgoed. Wie had dat
    gedacht. Toch nog wat te leren op je reis. Foto.s komen thuis wel, hoor.
    Heel veel plezier met "je kindertjes".
    Tot schrijfs


  • 12 Februari 2012 - 15:45

    Lianne:

    Gekko's,kikkers,
    doe mij toch maar die harige kat als huisdier.Wat een ervaringen joh,echt bijzonder om allemaal mee te maken.
    Erg leuk om je verhalen te lezen.

    Fijne tijd nog daar, groetjes

  • 12 Februari 2012 - 15:53

    Annette:

    Die kikker in de wc, is die nog steeds wat bleekgeel van kleur? Echt wel even anders. Leuk om te lezen hoe jij het daar ervaart. Die vaste uitdeeldag voor de post kende ik nog niet. En ja, er gaan telkens groepjes kinderen ergens naar toe. Kort geleden een meisjeshuisje met 'onze' twee bouwvakkers. Sterkte met alle onwennigheden en geniet er ook van!

  • 12 Februari 2012 - 16:05

    Sylvia:

    Zolang je maar geen slang in de w.c zit! Of heb je daar geen slangen? brrr
    doei

  • 12 Februari 2012 - 17:44

    Miel:

    Wat leuk om over je avontuur te lezen. Zie je hoofd al voor me bij die gekko ha ha ha fijn om te lezen dat je t naar je zin hebt, maar ook eerlijk hoe je over dingen denkt en ze uitspreekt ! Het is niet altijd rozengeur en maneschijn. Kijk al uit naar je volgende verslag ! Dikke knuffel

  • 12 Februari 2012 - 18:20

    Peggy:

    Zou best even met je willen ruilen! Leuk om zo met je mee te kunnen lezen..... Geniet er maar van! groetjes :)

  • 12 Februari 2012 - 19:13

    Marjon:

    Hee phil, spannend verhaal weer! app je me snel wat foto's!?!? plezier en groetjes van alex, max en mij!

  • 13 Februari 2012 - 06:04

    Philia Hoogstad:

    @ie: Het is gelukt een paar foto's te uploaden, lukt alleen vanaf mijn mob, niet vanaf de camera...in elk geval iets.

    En verder is het erg leuk om jullie reacties te lezen!!! Het lijkt me voor jullie leuk om mijn belevenissen te volgen, voor mij is het ook hartstikke leuk om jullie reacties erop te lezen en krijgen!!! zo ver weg....en toch dischtbij...;-)

  • 13 Februari 2012 - 06:07

    Philia Hoogstad:

    En mams....niet verder vertellen hoor!!! Tis alleen maar hier, thuis ga ik nu echt niet de brave huisvrouw uithangen....
    Tis voor het goede doel en de achterliggende gedachte!

    @ Madelon: in de huizen is mijn schoot te klein...wellicht om dezelfde reden als jij zei...hahaha ;-)

  • 13 Februari 2012 - 15:13

    Madelon:

    Hihi i know what you mean!! Zet je er ook een foto van de kids op? Xxxx

  • 13 Februari 2012 - 15:17

    Elise:

    Aan de foto van de groene smurrie te zien, zat je op precies dezelfde plek in de bus als ik. Ik hou het overigens meestal ook alleen maar bij proeven van de bustraktatie ;-)
    De kikker komt mij ook bekend voor. Bij mij kwam ie uit de wcrol en sprong ie via m'n rug tegen de muur. T is ff wennen al die huisdieren!
    Hoop gauw weer iets van je te horen

  • 13 Februari 2012 - 19:08

    Claudia:

    haha, ik ben het type donkerblauwe auto met heel veel lading bovenop.....
    mijn man zou daar niet eens van opkijken.....

  • 13 Februari 2012 - 19:11

    Claudia:

    heerlijk om jouw reisverslag te lezen! je weet toch wel wat je had moeten doen met die kikker? nee?
    dan geef ik jou bij deze een dikke Valentijnsknuffel.....
    dikke kus...

  • 13 Februari 2012 - 20:55

    Betsy:

    Hoi Philia. Je hebt in elk geval mooi weer. Het is hier gaan dooien, dus regen. bah. Wat een belevenis is het voor jou daar. geweldig. Wij hebben op d Malediven ook gekkos gehad maar die hangen alleen aan de muur. Die doen niks. Zijn we niet gewend hier he. Wat een straatbeeld. Ik weet niet wat er op het broodje zat in de bus???
    Is het eten daar wel lekker.| Komt de rijst nog niet je neus uit. Wij zitten aan de stampot. Ha ha ha.
    Ik blijf je volgen hoor. hartstikke leuk.
    xxx

  • 13 Februari 2012 - 20:58

    Sandra:

    Leuk om al je verhalen te lezen! En stuur de foto's maar op hoor.
    Veel plezier en blijf er van genieten!

    We whatsappen wel weer!!!!
    Xxxxx

  • 13 Februari 2012 - 20:59

    Sandra:

    Ieeeehl dat broodje! ;)

  • 14 Februari 2012 - 08:13

    Nathalie:

    Philia!!!! wat leuk om te lezen dat je het daar fantastisch hebt! Ben zooooo jaloers! geweldig zo'n avontuur, maar ook heel bijzonder. Kan niet wachten op je volgende verslag!
    groetjes en liefs Nathalie Williams
    PS leuke huisdieren ook :( iiiuuueeeeewww!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Philia

Nog thuis.... in de voorbereiding!

Actief sinds 18 Jan. 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 21499

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 09 Februari 2016

The trip of flow

06 Februari 2012 - 29 Februari 2012

Mijn eerste verre reis alleen!!

Landen bezocht: